Wednesday, March 23, 2016

Apa yang anda selalu kongsikan


Sekarang ni dah berbagai-bagai teknologi media sosial yang wujud contohnya Facebook, Instagram, Tweeter, Whatsapp, Telegram ..............................(dan berbagai-bagai lagi).

Sesetengah orang, semua perkara dia nak post. Selamber je dia post. Check in kat toilet pun dia post jugak. Ooo... ni memang extreme...

Tapi ada juga sesetengah orang, xmo post apa2. Cuma nak gunakannya sebagai sumber menambah ilmu dan mengetahui perkembangan semasa dengan baca news (i.e. Utusan, Harian Metro, The Star, Malaysiakini...............................dan berbagai-bagai lagi) termasuklah hasil penulisan2 individu atau group2 berkenaan sesuatu perkara atau minat (i.e Kelab Che Det, Saya Sayang Tun Dr Mahathir, Masak Apa hari Ini........dll) dan tidak ketinggalan news/updates daripada keluarga dan sahabat handai terdekat yang lalu dalam News Feed dia.

Dan ada juga yang kadang2 / jarang2 post personal updates. (saya la tu..hehe)

Sebab apa saya jarang update? Sebab saya "segan"...HAHAHAHA.

Saya perasan, orang ramai sekarang lebih gemar menghakimi sesuatu perkara berbanding cuba memahami perkara tersebut. Jadi, disebabkan tak mahu orang "judge" saya lebih-lebih, baik saya kurangkan. Orang jawa selalu cakap, "Less is more".

No comments:

Post a Comment